sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Alba Iulia: Portret/ Denisa Petropulos, o tenismenă care joacă foarte bine tactic

Alba Iulia: Portret/ Denisa Petropulos, o tenismenă care joacă foarte bine tactic


Talentată, frumoasă şi ambiţioasă, Denisa Petropulos o admiră mult pe tenismena Dinara Safina şi visează să ajungă numărul unu mondial în sportul alb.

Provenind dintr-o familie de sportivi (tatăl a practicat fotbalul şi judo-karate, iar mama a făcut handbal de performanţă în Cluj, la nivel de junioare), Denisa Petropulos a ales tenisul de câmp. A fost o perioadă şi la dans sportiv, îi mai place înotul şi atletismul, dar tenisul de câmp este, de departe, sportul ei favorit. Îl practică de 7 ani, perioadă în care a participat la peste 80 de turnee, din care a câştigat 30.

Poate să întoarcă în favoarea ei orice rezultat


„E foarte bună tactic, gândeşte fiecare minge. Din punct de vedere al modului în care judecă fiecare minge, e deasupra exprimării tehnice, dar la măiestrie are timp să se perfecţioneze”, afirmă despre Denisa antrenorul Doru Brânduşan.
Anul acesta, tenismena a câştigat trei turnee şi a jucat în patru finale, dar a evoluat la categoria de vârstă 14 ani, în condiţiile în care Denisa are doar 12 ani.

Actualmente se află pe locul 40 în clasamentul naţional, la categoria 14 ani, dar va începe noul an competiţional de pe poziţia 20 şi antrenorii săi – Călin Moldovan şi Doru Brânduşan, sunt convinşi că Denisa poate promova în primele 10 tenismene şi astfel să fie cooptată în lotul naţional. „E încăpăţânată, în sens pozitiv, răbdătoare, echilibrată şi poate să întoarcă în favoarea ei orice rezultat”, o caracterizează antrenorul Doru Brânduşan.

Dinara Safina şi Rafael Nadal sunt favoriţii Denisei

Ca orice sportiv cu viitor, Denisa Petropulos visează să ajungă pe culmile mondiale ale tenisului, dar e conştientă că mai are mult de muncă pentru a ajunge unde doreşte. „Aş vrea să fiu numărul unu mondial, dar să joc ca mine, să fiu originală, nu să semăn cu una din marile tenismene actuale”, afirmă Denisa.
La capitolul jucătoare de tenis din elita sportului alb, îi place foarte mult de Dinara Safina pentru că, spune Denisa, „e foarte puternică psihic”, dar o admiră şi pe daneza Caroline Wozniacki pentru ambiţia cu care joacă. Dintre tenismeni, spaniolul Rafael Nadal este cel care a cucerit-o. „Îmi place de Nadal, pentru că, ajuns numărul unu mondial, s-a luptat foarte mult să rămână acolo şi a reuşit. Mai apreciez la spaniol că aleargă mult pe teren, e ambiţios şi încrezător în forţele sale”, afirmă tenismena.

Denisa Petropulos se antrenează la Clubul „Sun” Alba Iulia şi e foarte mulţumită că face parte din acest club sportiv. „Aici, la club, sunt foarte mulţi copii valoroşi, am cu cine juca, iar antrenorii Călin Moldovan şi Doru Brânduşan m-au învăţat foarte multe în tenis”, precizează Denisa.

Ai o rivală în tenis pe care îţi doreşti să o învingi ?
D.P.
: Da, pe Maria Orban, de la CSM Deva. E una din cele mai bune tenismene din ţară la categoria noastră de vârstă. Mă bătea mereu, destul de uşor, dar anul acesta ne-am întâlnit la Deva, în cadrul „Master-ului Ardealului” şi am evoluat mult mai bine în compania ei. Am jucat în optimi. Meciul a durat două ore şi jumătate. M-a învins în trei seturi, dar am fost foarte aproape de valoarea ei. Eu am câştigat un set la tie-breack, dar m-a bătut în cele din urmă cu 6-1, 6-7, 6-3. Eu mă pregătesc însă cu ambiţie şi sper ca data viitoare când ne întâlnim pe teren să îmi iau revanşa.

Ce-i place: „Îmi face să vizitez cât mai multe locuri şi să fiu mereu informată, să fiu la zi cu informaţiile. Îmi plac copiii inteligenţi şi care se ajută unul pe celălalt. De asemenea, apreciez foarte mult modestia şi bunul simţ.”

Ce nu-i place: „Nu-mi plac copiii obraznici, arţăgoşi şi cu nasul pe sus. Mă deranjează foarte mult lăudăroşii, în sensul în care cineva câştigă un premiu la un turneu şi se laudă de parcă ar fi făcut sportul respectiv de o viaţă.”

Profil:
Data naşterii: 22 iunie 1997, Alba Iulia
Educaţie: elevă în clasa a VI-a la Liceul Sportiv Alba Iulia


http://www.adevarul.ro/articole/alba-iulia-portret-denisa-petropulos-o-tenismena-care-joaca-foarte-bine-tactic.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu